Historia - 135 godzin zajęć

Motywacje uczestnictwa w kursach maturalnych co roku są podobne: większość słuchaczy chce powtórzyć i uporządkować wiedzę oraz wyćwiczyć umiejętności oceniane na maturze i dostać się na studia. Dlatego wszystkie nasze działania ukierunkowujemy na jeden cel: dobrze zdaną maturę, którą traktujemy jak egzamin wstępny na wyższą uczelnię, na wybrany przez Ciebie kierunek studiów.

Naszą ambicją jest, aby kierunek który jest dla Ciebie najważniejszy, wydział tzw. pierwszego wyboru był bez problemu do osiągnięcia.

Staramy się aby nasze zajęcia były merytorycznie na najwyższym poziomie i
jak najbardziej atrakcyjne w swojej formie. W trakcie kursów wykorzystujemy wszystkie dostępne techniki nauczania, opierając się na zasadzie piramidy zapamiętywania:

U nas nie będziesz wysłuchiwać długich nudnych wykładów. Po pierwsze dlatego, że nie mamy pewności czy zanotujesz to co najistotniejsze, po drugie czy będziesz umiał wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce egzaminacyjnej.

Nasze kursy to czas aktywnej nauki.

Na zajęciach słuchasz, czytasz, oglądasz materiały multimedialne, dyskutujesz oraz wykorzystujesz wiedzę w praktyce (ćwiczenia).
W domu powtarzasz materiał, na podstawie otrzymanych materiałów: skryptów, książek, wydruków. W ten sposób wynosisz z pobytu u nas spójną i całościową wiedzę popartą praktyką w rozwiązywaniu zadań maturalnych.

Różne warsztaty rozwijające Twoje umiejętności - to dodatkowy bonus - masz je w cenie kursu.
 
Skuteczność i efektywność naszego kształcenia jest wypadkową wielu czynników. Składają się na nią zarówno elementy po stronie nauczającej: jakość prowadzonych zajęć, nauczyciel i jego zaangażowanie w zajęcia, forma przekazywanych treści, materiały pomocnicze czy okres nauki oraz elementy po stronie kursanta: zaangażowanie w zajęcia, frekwencja na zajęciach czy praca własna w domu.
Pierwsza część zdecydowanie leży po naszej stronie – od lat staramy się ją wykonywać z należytym zaanagażowaniem i ma niewątpliwy wpływ na drugą - tą po stronie kursanta.

Oceniając efektywność kształcenia mamy zawsze na uwadze cele jakie przyświecają każdemu kto wybiera naszą szkołę. Dla osoby która ma zdać np. obowiązkową matematykę na egzaminie maturalnych wielokrotnie jest to "bolesne". Nie radzi sobie z przedmiotem w szkole, jest on źle tłumaczony (albo obie te rzeczy naraz). Dla takiego kursanta celem jest przekroczenie progu 30% na maturze. Zdanie jej minimalnie, ale pewnie.
Na drugim biegunie mamy całe spektrum przedmiotów na poziomie podstawowym i rozszerzonym, które są oceniane już w procesie rekrutacyjnym na uczelnie. W takim przypadku oczekiwania są dużo wyższe. Zdawalność na poziomie 90% u naszych absolwentów nie jest tu żadną rzadkością.

W obupowyższych  przypadkach niezbędna jest dobra praca placówki, ideowi nauczyciele i wykładowcy, którzy w spokojnej i merytorycznej atmosferze potrafią wykreować wynik maturalny oraz - poważne podejście z Twojej strony. Wiąże się to z pracą własną w domu, szczególnie odrabianiem prac domowych, regularnością uczęszczania na zajęcia i poważnego podejścia do egzaminu maturalnego. W przypadku spełnienia tych warunków, jesteśmy pewni bardzo dobrego wyniku maturalnego każdego naszego kursanta!

Faktycznie ogromna większość naszych kursantów dostaje się na kierunki które wybrała a analizując coroczne ankiety ewaluacyjne widać też bardzo wysoki stopień zadowolenia z jakości i formy kształcenia. To cieszy:)

Poniżej przedstawiamy wyciąg z ankiet ewaluacyjnych za kursy do matury 2013.
Próba na której budowane były oceny to 588 osób. Skala ocen od 1 do 6.





















Serdecznie zapraszamy na nasze zajęcia!
 
Nauczyciele i zespół organizacyjny
Collegium Novum

*(wszystkie ankiety z ostatnich 4 lat są przechowywane w archiwum CN:)