STRES EGZAMINACYJNY?
SZEŚĆ SKUTECZNYCH TECHNIK.

CO ZROBIĆ KIEDY DOPADA NAS STRES I PANIKA?

 

Justyna Oska trener profilaktyki stresu prowadziła dla naszych maturzystów w Collegium Novum bezpłatne warsztaty przez cały semestr. Oto kilka rad dla Was:

 

Maturzyści  podczas zajęć, pytali co zrobić kiedy dopadnie ich przed lub w trakcie egzaminu panika. Jak zapanować nad ciałem, drżeniem rąk, co zrobić z pustką w głowie i z uczuciem „śliwki w gardle”?

 

Nic dziwnego matura to ważny egzamin. Szczególnie, jeżeli wchodzi w grę „ocena” naszych umiejętności a wynik będzie przepustką do wymarzonych studiów.

 

Stres przed „egzaminem” jest związany z uczuciem lęku, ponieważ nie wiemy do końca, co nas dokładnie czeka? A w tym konkretnym przypadku, jakie  będą zadania albo jakie wylosujemy pytania. 

 

Brak kontroli wywołuje niepokój, kiedy jest  niepokój, nasz mózg rejestruje to jako zagrożenie i próbuje przygotować się na rozwój wydarzeń, uruchamia reakcję walki albo ucieczki. Można powiedzieć, że wszystko przebiega zgodnie z planem jednak, pojawiające się „czarne scenariusze”  i podtrzymujące je negatywne emocję, oraz  odczucia z ciała, coraz bardziej wkręcają nas w spiralę stresu i wytrącają z racjonalnego oglądu sytuacji.

 

Skoro czuję lek i moje ciało mnie o tym informuje to znaczy, że naprawdę jest  niebezpiecznie. Zaczynamy wierzyć w „gorące myśli”, Nie poradzę sobie,  Jestem do niczego, Jak zwykle wszystko schrzanię, Inni są lepsi. Robi się efekt śnieżnej kuli, która jest coraz większa. W pewnym momencie jest już tak duża, że nas przytłacza.

 

Co można zrobić w tej sytuacji? Na pewno nie pozbędziemy się źródła stresu, egzamin jest faktem. Na egzamin pójść trzeba. Tak jak w życiu, nie unikniemy hałasu, pretensjonalnych ludzi czy rozmów  kwalifikacyjnych. 

 

Możemy zadbać o siebie, tak aby poziom stresu był na optymalnym dla nas poziomie i miał rolę motywującą a nie obezwładniającą. 

 

Oto lista 6 punktów „helpdesk”. Co robić kiedy czujesz „panikę” przed ważnym wydarzeniem np. egzaminem.

Moim zdaniem  podstawowy zestaw obowiązkowy  każdego dorosłego człowieka nie tylko maturzysty.

 

1. RUCH/SPORT – spal hormon stresu.

 

Stres to reakcja fizjologiczna,  mobilizacja. Mieszanka kortyzolu i adrenaliny, jeżeli jest tego za dużo trudno o koncentrację, mamy poczucie pustki w głowie, jesteśmy zmęczeni i niedotlenieni. Częściej pojawiają się czarne myśli.  Przez ostatni tydzień nie rezygnuj z ruchu. Spacer, rower zrób to co lubisz. 

 

Efekt: Spalisz nadmiar adrenaliny i kortyzolu.  Dotlenisz mózg. W zrelaksowanym ciele trudno o zestresowany umysł.

 

Jeżeli jesteś tuż przed egzaminem np.: zaraz wchodzisz do sali, albo masz egzamin ustny, zastosuj technikę UWAŻNYCH KROKÓW.

 

Postaraj się oddalić od grupy i zacznij chodzić uważnie, wolno. Tak aby cała stopa była przyklejona do podłoża. Trochę tak jak jakbyś stąpał po ruchomej powierzchni, wtedy robisz to uważnie. Licz  w myślach kroki: jeden, dwa…..  Postaraj się tak chodzić parę minut. Celem ćwiczenia jest uspokojenie umysłu i odreagowanie napięć w ciele.  

 

2.  PRZERWY W NAUCE CO 90 MINUT – zregeneruj umysł.

 

W sposób naturalny nasz organizm domaga się przerwy Co 90 minut. Zrób sobie przerwę 5-10 minut. Wstań, jak możesz wyjdź na balkon, złap kilka głębokich oddechów. Dotleń mózg, napij się wody, przegryź kanapkę, zjedz jabłko. Nie odpoczywaj przed komputerem ani telefonem. Wtedy nadal pracują te same rejony mózgu co podczas nauki daj im odpocząć a efekt  nauki będzie skuteczniejszy – czyli więcej w krótszym czasie.

 

3. JEDZENIE NA MYŚLENIE – dokarmiaj szare komórki.

 

Co czwarta łyżka którą wkładamy do ust, odżywia i buduje nasz mózg. Mózg jest organem energochłonnym – potrzebuje paliwa. Jego pokarmem jest glukoza i tlen ale to nie oznacza, że trzeba jeść cukier. Potrzebne są szczególnie witaminy z grupy B oraz Lecytyna, Żelazo, Cynk, Magnez, Kwas Linolowy, Potas. Jedz kolorowo.

 

Na dobre zapamiętywanie idealnie nadają się orzechy, pieczywo z pełnego przemiału, fasola, groch, kiełki pszenicy (źródło lecytyny), banany, awokado, ryby, gorzka czekolada.  Unikaj tłustych pokarmów i słodyczy. Bądź czujny, stres bardzo lubi takie menu i będzie się tego w tym czasie, częściej domagał.  Efekt po jedzeniu to poczucie ociężałego umysłu, senność, brak energii,  spadek koncentracji o dodatkowych kilogramach nie wspominając.

 

4. PIJ WODĘ – zadbaj o dobre samopoczucie.

 

Jeżeli do tej pory cały czas piłeś kawę, napoje energetyzujące lub napoje słodzone postaraj się w tym tygodniu przyzwyczajać swój organizm do wody. Szczególnie jeżeli sięgałeś po nie w sytuacji kiedy czułeś niepokój wtedy nagrodą dla mózgu był cukier, kofeina. 

Na egzaminie możesz pić tylko wodę , dlatego po wypiciu wody może nie uzyskać dotychczasowego efektu. Poza tym picie wody ma dobroczynne skutki dla pracy mózgu a zwłaszcza  dobrze wpływa  na przewodzenie impulsów co odczuwamy jako „jasność umysłu” FLOW.  Wodę popijaj małymi łykami  przez cały dzień.

 

5. ZDROWY SEN – Pozwól przenieść istotne informacje do pamięci długotrwałej.

 

Zdrowy sen to taki, kiedy budzisz się rano i czujesz się rześki i wypoczęty. W sytuacji kiedy jesteśmy przemęczeni pracą umysłową i rozważamy różne scenariusze co może się wydarzyć na egzaminie – uruchamia się reakcja stresu, która jest przeciwieństwem regeneracji (snu). Zazwyczaj czarne scenariusze dopadają nas kiedy kładziemy się do łóżka, wtedy nie możemy zasnąć lub często budzimy się w nocy. Efekt ciągłe przemęczenie.

 

Co zrobić? Zastosuj jedną z technik oddechowych np.: LICZENIE ODDECHÓW 

 

Efektywność tej metody opiera się na dwóch rzeczach. Po pierwsze oddychanie przeponowe pobudza układ parasympatyczny odpowiadający za twoje uspokojenie po drugie liczenie w myślach przenosi strumień uwagi z codziennych problemów na monotonne powtarzania liczb.

 

  1. Połóż się lub usiądź wygodnie. Niech twoje ręce i nogi leżą swobodnie, nieskrzyżowanie.
  2. Staraj się oddychać głęboko, przeponą. Między wdechem i wydechem rób odstępy.
  3. Kiedy robisz wydech, licz w myślach (Jedenn…)
  4. Wdychasz, pozwalasz, aby tlen wypełniał całe twoje płuca, robisz pauzę i wydychasz. Dwaaaa…
  5. Kontynuuj to ćwiczenie przez minimum 5 – 10 minut.
  6. Zwróć uwagę jak zachowuje się twoje ciało. Jak się odpręża, oddech zwalnia i stabilizuje, a umysł odpoczywa. Możesz włączyć ulubioną muzykę relaksacyjną.

 

To jest technika którą możesz zrobić siedząc, leżąc, a nawet pisząc egzamin. Jeżeli poczujesz, że dopada Cię stres usiądź wygodnie….przymknij oczy lub popatrz w dal i zacznij liczyć. Pozwól myślom przepływać nie koncentruj się na nich. Zauważysz, że po paru minutach twoje ciało i umysł uspokoją się. 

 

6. ODDECH – Im ciężej tym głębiej oddychaj.

 

W sytuacji stresu, paniki masz zawsze ze sobą oddech. Zacznij na niego wpływać, oddychaj przeponowo. Czyli tak aby bardziej ruszał Ci się brzuch. Wystarczy kilka głębokich oddechów, aby uspokoić oddech, dotlenić mózg, spowolnić pracę serca - wtedy dopiero wraca racjonalne myślenie, mamy dostęp do naszych zasobów. Panika to brak tlenu.

 

To tylko wycinek panoramy technik antystresowych, ale jakże pomocnych i sprawdzonych. Wszystkim maturzystom oraz tym którzy codziennie zdają małe i duże egzaminy. Więcej dowiesz się na naszych warsztatach (w cenie kursu:). Życzę  powodzenia

 

Justyna Oska,

Wykładowca Collegium Novum, trener i coach profilaktyki stresu, 

www.justynaoska.pl

Matura 2018 - skuteczność zajęć

Motywacje uczestnictwa w kursach maturalnych co roku są podobne: większość słuchaczy chce powtórzyć i uporządkować wiedzę oraz wyćwiczyć umiejętności oceniane na maturze i dostać się na studia. Dlatego wszystkie nasze działania ukierunkowujemy na jeden cel: dobrze zdaną maturę, którą traktujemy jak egzamin wstępny na wyższą uczelnię, na wybrany przez Ciebie kierunek studiów.

Naszą ambicją jest, aby kierunek który jest dla Ciebie najważniejszy, wydział tzw. pierwszego wyboru był bez problemu do osiągnięcia.

Staramy się aby nasze zajęcia były merytorycznie na najwyższym poziomie i jak najbardziej atrakcyjne w swojej formie. W trakcie kursów wykorzystujemy wszystkie dostępne techniki nauczania, opierając się na zasadzie piramidy zapamiętywania:


U nas nie będziesz wysłuchiwać długich nudnych wykładów. Po pierwsze dlatego, że nie mamy pewności czy zanotujesz to co najistotniejsze, po drugie czy będziesz umiał wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce egzaminacyjnej.

Nasze kursy to czas aktywnej nauki.

Na zajęciach słuchasz, czytasz, oglądasz materiały multimedialne, dyskutujesz oraz wykorzystujesz wiedzę w praktyce (ćwiczenia). W domu powtarzasz materiał, na podstawie otrzymanych materiałów: skryptów, książek, wydruków. W ten sposób wynosisz z pobytu u nas spójną i całościową wiedzę popartą praktyką w rozwiązywaniu zadań maturalnych.

Różne warsztaty rozwijające Twoje umiejętności - to dodatkowy bonus - masz je w cenie kursu.
 
Skuteczność i efektywność naszego kształcenia jest wypadkową wielu czynników. Składają się na nią zarówno elementy po stronie nauczającej: jakość prowadzonych zajęć, nauczyciel i jego zaangażowanie w zajęcia, forma przekazywanych treści, materiały pomocnicze czy okres nauki oraz elementy po stronie kursanta: zaangażowanie w zajęcia, frekwencja na zajęciach czy praca własna w domu.
Pierwsza część zdecydowanie leży po naszej stronie – od lat staramy się ją wykonywać z należytym zaanagażowaniem i ma niewątpliwy wpływ na drugą - tą po stronie kursanta.

Oceniając efektywność kształcenia mamy zawsze na uwadze cele jakie przyświecają każdemu kto wybiera naszą szkołę. Dla osoby która ma zdać np. obowiązkową matematykę na egzaminie maturalnych wielokrotnie jest to "bolesne". Nie radzi sobie z przedmiotem w szkole, jest on źle tłumaczony (albo obie te rzeczy naraz). Dla takiego kursanta celem jest przekroczenie progu 30% na maturze. Zdanie jej minimalnie, ale pewnie.


Na drugim biegunie mamy całe spektrum przedmiotów na poziomie podstawowym i rozszerzonym, które są oceniane już w procesie rekrutacyjnym na uczelnie. W takim przypadku oczekiwania są dużo wyższe. Zdawalność na poziomie 90% u naszych absolwentów nie jest tu żadną rzadkością, a takie informacje zwrotne cieszą nas najbardziej:

Dzięki intensywnym kursom WOSu w Collegium Novum tegoroczna matura, przez wielu moich znajomych "nie-kursantów" uważana za trudną, nie stanowiła dla mnie żadnego problemu. Świadczy o tym wynik 93%, osiągnięty wspólną pracą moją, jak i świetnych wykładowców. Pozwoliło mi to dostać się na wymarzone prawo na UW. Z pewnością poleciłbym (a nawet już to zrobiłem) CN znajomym.

Konrad S.

czy takie:

Z biologii rozszerzonej (stara podstawa) zupełnie nic mnie nie zaskoczyło, z wyniku jestem zadowolony (88%), chociaż jestem przekonany, że gdybym się od niego odwołał to udałoby mi się uzyskać 90%+ gdyż nie popełniłem żadnego błędu merytorycznego, a moje odpowiedzi były dość precyzyjne.
Z chemii poszło mi nieco gorzej (78%), co związane jest z tym, że nie miałem ostatecznie wystarczająco dużo czasu by wszystko przećwiczyć (chemii i biologii na PR uczyłem się w zasadzie od "zera" na Państwa kursach) i byłem już dość zmęczony po 2 tygodniach ciągłego stresu związanego z maturami, co skończyło się kilkoma idiotycznymi błędami - trudno.
Dodatkowo uczyłem się jeszcze matematyki (również od "zera") i zdałem ją na 98% (PP).

Początkowo byłem rozczarowany, jednak po zobaczeniu oficjalnych statystyk OKE poczułem zadowolenie i dumę. Matury w tym roku poszły, delikatnie mówiąc, fatalnie, więc mój wynik bez problemu zagwarantował mi miejsce na kierunku lekarskim.

Do tej pory dostałem się na lekarski w Bydgoszczy, Katowicach, Lublinie, Łodzi (lek-lek), Szczecinie i Zielonej Górze.. (myślę, że jeszcze wpadnę na listy przyjętych na kilku innych uczelniach we wrześniu) oraz lekarsko-dentystyczny w Zabrzu i Warszawie.
Na chwilę obecną wybrałem lekarski na ŚUM w Katowicach, jednak sytuacja może się jeszcze zmienić.

Serdecznie Państwa pozdrawiam cały zespół CN, życzę sukcesów i kolejnych zadowolonych kursantów :)
Bartek S.


Aby osiągnąć sukces maturalny niezbędna jest dobra praca placówki, ideowi nauczyciele i wykładowcy, którzy w spokojnej i merytorycznej atmosferze potrafią wykreować wynik maturalny oraz - poważne podejście z Twojej strony. Wiąże się to z pracą własną w domu, szczególnie odrabianiem prac domowych, regularnością uczęszczania na zajęcia i poważnego podejścia do egzaminu maturalnego. W przypadku spełnienia tych warunków, jesteśmy pewni bardzo dobrego wyniku maturalnego każdego naszego kursanta!

Poniżej przedstawiamy wyciąg z ankiet ewaluacyjnych za kursy do matury 2016:

 

pytanie w ankiecie ewaluacyjnej

 

odpowiedzi w ankiecie ewaluacyjnej

 

Jak ogólnie oceniasz swój kurs?

 

 

średnia ocena: 5.05 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 81% między 5-6

 

 

Czy zajęcia prowadzone były w sposób zrozumiały?

 

średnia ocena: 5.43 (w skali 1-6)

99% ocen powyżej 4, z czego 90% między 5-6

 

Czy tempo prezentacji materiału
było odpowiednie?

 

 

średnia ocena: 5.03 (w skali 1-6)

96% ocen powyżej 4, z czego 74% między 5-6

 

Jak oceniasz
organizację techniczną kursu?

 

 

średnia ocena: 5.26 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 84% między 5-6

 

 

Czy poleciłabyś/poleciłbyś nasze zajęcia swoim młodszym kolegom/koleżankom?

 

97% osób odpowiedziało:
tak lub zdecydowanie tak

 

Jak oceniasz użyteczność wiedzy
przekazywanej na kursie w kontekście przygotowania do matury?

 

średnia ocena: 5.32 (w skali 1-6)

98% ocen powyżej 4, z czego 84% między 5-6

 

Jak ogólnie oceniasz atmosferę na kursie?

 

 

średnia ocena: 5.29 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 83% między 5-6

 

 

Czy zajęcia w CN poszerzyły i uporządkowały Twoją wiedzę?

 

98% osób odpowiedziało:
tak lub zdecydowanie tak

 

Jak oceniasz ilość i jakość materiałów na kursie?

 

 

średnia ocena: 5.29 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 85% między 5-6
 

 

oraz referencje wystawione przez Absolwentów kursów maturalnych Collegium Novum:

opinie kursantów Colegium Novum

Wybierz przedmiot

Matura 2019 - skuteczność zajęć

Motywacje uczestnictwa w kursach maturalnych co roku są podobne: większość słuchaczy chce powtórzyć i uporządkować wiedzę oraz wyćwiczyć umiejętności oceniane na maturze i dostać się na studia. Dlatego wszystkie nasze działania ukierunkowujemy na jeden cel: dobrze zdaną maturę, którą traktujemy jak egzamin wstępny na wyższą uczelnię, na wybrany przez Ciebie kierunek studiów.

Naszą ambicją jest, aby kierunek który jest dla Ciebie najważniejszy, wydział tzw. pierwszego wyboru był bez problemu do osiągnięcia.

Staramy się aby nasze zajęcia były merytorycznie na najwyższym poziomie i jak najbardziej atrakcyjne w swojej formie. W trakcie kursów wykorzystujemy wszystkie dostępne techniki nauczania, opierając się na zasadzie piramidy zapamiętywania:


U nas nie będziesz wysłuchiwać długich nudnych wykładów. Po pierwsze dlatego, że nie mamy pewności czy zanotujesz to co najistotniejsze, po drugie czy będziesz umiał wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce egzaminacyjnej.

Nasze kursy to czas aktywnej nauki.

Na zajęciach słuchasz, czytasz, oglądasz materiały multimedialne, dyskutujesz oraz wykorzystujesz wiedzę w praktyce (ćwiczenia). W domu powtarzasz materiał, na podstawie otrzymanych materiałów: skryptów, książek, wydruków. W ten sposób wynosisz z pobytu u nas spójną i całościową wiedzę popartą praktyką w rozwiązywaniu zadań maturalnych.

Różne warsztaty rozwijające Twoje umiejętności - to dodatkowy bonus - masz je w cenie kursu.
 
Skuteczność i efektywność naszego kształcenia jest wypadkową wielu czynników. Składają się na nią zarówno elementy po stronie nauczającej: jakość prowadzonych zajęć, nauczyciel i jego zaangażowanie w zajęcia, forma przekazywanych treści, materiały pomocnicze czy okres nauki oraz elementy po stronie kursanta: zaangażowanie w zajęcia, frekwencja na zajęciach czy praca własna w domu.
Pierwsza część zdecydowanie leży po naszej stronie – od lat staramy się ją wykonywać z należytym zaanagażowaniem i ma niewątpliwy wpływ na drugą - tą po stronie kursanta.

Oceniając efektywność kształcenia mamy zawsze na uwadze cele jakie przyświecają każdemu kto wybiera naszą szkołę. Dla osoby która ma zdać np. obowiązkową matematykę na egzaminie maturalnych wielokrotnie jest to "bolesne". Nie radzi sobie z przedmiotem w szkole, jest on źle tłumaczony (albo obie te rzeczy naraz). Dla takiego kursanta celem jest przekroczenie progu 30% na maturze. Zdanie jej minimalnie, ale pewnie.


Na drugim biegunie mamy całe spektrum przedmiotów na poziomie podstawowym i rozszerzonym, które są oceniane już w procesie rekrutacyjnym na uczelnie. W takim przypadku oczekiwania są dużo wyższe. Zdawalność na poziomie 90% u naszych absolwentów nie jest tu żadną rzadkością, a takie informacje zwrotne cieszą nas najbardziej:

Dzięki intensywnym kursom WOSu w Collegium Novum tegoroczna matura, przez wielu moich znajomych "nie-kursantów" uważana za trudną, nie stanowiła dla mnie żadnego problemu. Świadczy o tym wynik 93%, osiągnięty wspólną pracą moją, jak i świetnych wykładowców. Pozwoliło mi to dostać się na wymarzone prawo na UW. Z pewnością poleciłbym (a nawet już to zrobiłem) CN znajomym.

Konrad S.

czy takie:

Z biologii rozszerzonej (stara podstawa) zupełnie nic mnie nie zaskoczyło, z wyniku jestem zadowolony (88%), chociaż jestem przekonany, że gdybym się od niego odwołał to udałoby mi się uzyskać 90%+ gdyż nie popełniłem żadnego błędu merytorycznego, a moje odpowiedzi były dość precyzyjne.
Z chemii poszło mi nieco gorzej (78%), co związane jest z tym, że nie miałem ostatecznie wystarczająco dużo czasu by wszystko przećwiczyć (chemii i biologii na PR uczyłem się w zasadzie od "zera" na Państwa kursach) i byłem już dość zmęczony po 2 tygodniach ciągłego stresu związanego z maturami, co skończyło się kilkoma idiotycznymi błędami - trudno.
Dodatkowo uczyłem się jeszcze matematyki (również od "zera") i zdałem ją na 98% (PP).

Początkowo byłem rozczarowany, jednak po zobaczeniu oficjalnych statystyk OKE poczułem zadowolenie i dumę. Matury w tym roku poszły, delikatnie mówiąc, fatalnie, więc mój wynik bez problemu zagwarantował mi miejsce na kierunku lekarskim.

Do tej pory dostałem się na lekarski w Bydgoszczy, Katowicach, Lublinie, Łodzi (lek-lek), Szczecinie i Zielonej Górze.. (myślę, że jeszcze wpadnę na listy przyjętych na kilku innych uczelniach we wrześniu) oraz lekarsko-dentystyczny w Zabrzu i Warszawie.
Na chwilę obecną wybrałem lekarski na ŚUM w Katowicach, jednak sytuacja może się jeszcze zmienić.

Serdecznie Państwa pozdrawiam cały zespół CN, życzę sukcesów i kolejnych zadowolonych kursantów :)
Bartek S.


Aby osiągnąć sukces maturalny niezbędna jest dobra praca placówki, ideowi nauczyciele i wykładowcy, którzy w spokojnej i merytorycznej atmosferze potrafią wykreować wynik maturalny oraz - poważne podejście z Twojej strony. Wiąże się to z pracą własną w domu, szczególnie odrabianiem prac domowych, regularnością uczęszczania na zajęcia i poważnego podejścia do egzaminu maturalnego. W przypadku spełnienia tych warunków, jesteśmy pewni bardzo dobrego wyniku maturalnego każdego naszego kursanta!

Poniżej przedstawiamy wyciąg z ankiet ewaluacyjnych za kursy do matury 2016:

 

pytanie w ankiecie ewaluacyjnej

 

odpowiedzi w ankiecie ewaluacyjnej

 

Jak ogólnie oceniasz swój kurs?

 

 

średnia ocena: 5.05 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 81% między 5-6

 

 

Czy zajęcia prowadzone były w sposób zrozumiały?

 

średnia ocena: 5.43 (w skali 1-6)

99% ocen powyżej 4, z czego 90% między 5-6

 

Czy tempo prezentacji materiału
było odpowiednie?

 

 

średnia ocena: 5.03 (w skali 1-6)

96% ocen powyżej 4, z czego 74% między 5-6

 

Jak oceniasz
organizację techniczną kursu?

 

 

średnia ocena: 5.26 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 84% między 5-6

 

 

Czy poleciłabyś/poleciłbyś nasze zajęcia swoim młodszym kolegom/koleżankom?

 

97% osób odpowiedziało:
tak lub zdecydowanie tak

 

Jak oceniasz użyteczność wiedzy
przekazywanej na kursie w kontekście przygotowania do matury?

 

średnia ocena: 5.32 (w skali 1-6)

98% ocen powyżej 4, z czego 84% między 5-6

 

Jak ogólnie oceniasz atmosferę na kursie?

 

 

średnia ocena: 5.29 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 83% między 5-6

 

 

Czy zajęcia w CN poszerzyły i uporządkowały Twoją wiedzę?

 

98% osób odpowiedziało:
tak lub zdecydowanie tak

 

Jak oceniasz ilość i jakość materiałów na kursie?

 

 

średnia ocena: 5.29 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 85% między 5-6
 

 

 

oraz referencje wystawione przez Absolwentów kursów maturalnych Collegium Novum:

opinie kursantów Colegium Novum

Wybierz przedmiot

- skuteczność zajęć