AKREDYTACJA MAZOWIECKIEGO KURATORA
OŚWIATY DLA COLLEGIUM NOVUM.

Collegium Novum od 2003 zajmuje się tylko i wyłącznie przygotowaniem młodzieży do Egzaminu Maturalnego, który to egzamin traktujemy jako egzamin wstępny na studia.??W 2011 roku wysoka jakość naszej pracy została potwierdzona uzyskaniem Akredytacji Mazowieckiego Kuratora Oświaty na całość kształcenia. Uzyskanie akredytacji (jako jedna z dwóch pierwszych placówek przygotowujących do matury w Polsce) było formalnym potwierdzeniem wysokiego poziomu merytorycznego i organizacyjnego warszawskich kursów maturalnych Collegium Novum.??Poziom przygotowania do matury w naszej placówce wykracza poza wymagane do akredytacji (wysokie) standardy.

 

Akredytacja - to potwierdzenie przez kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę wnioskującej o akredytację placówki spełnienia przez nią określonych kryteriów jakości w zakresie kształcenia ustawicznego zgłoszonego do akredytacji. Jest to jeden z elementów potwierdzenia jakości kształcenia oraz wysokich standardów merytorycznych.

 

Akredytowana placówka m.in:

 

  • sukcesywnie wdraża nowoczesne, systemowe rozwiązania w celu zapewniania wysokiej jakości prowadzonego kształcenia,?
  • dysponuje salami wykładowymi, wyposażonymi w niezbędne środki dydaktyczne, w tym w środki umożliwiające wykorzystywanie technik komputerowych,
  • zatrudnia do prowadzenia kursów wykładowców o wysokich kwalifikacjach merytorycznych i doświadczeniu zawodowym,?
  • tworzy wysokiej jakości własne programy kształcenia i materiały dydaktyczne.  

Najważniejszą korzyścią dla klientów placówki akredytowanej jest dodatkowa pewność, iż korzysta się z wysokiego poziomu usług edukacyjnych.

 

Zachęcamy do zapoznania się z opiniami naszych absolwentow z ostatnich pięciu lat:

 

zobacz opinie absolwentów collegium novum 

 

Poniżej przedstawiamy wyciąg z ankiet ewaluacyjnych za kursy do matury 2014. Próba na której budowane były oceny to 593 osoby. Skala ocen od 1 do 6.

 

Matura 2018 - skuteczność zajęć

Motywacje uczestnictwa w kursach maturalnych co roku są podobne: większość słuchaczy chce powtórzyć i uporządkować wiedzę oraz wyćwiczyć umiejętności oceniane na maturze i dostać się na studia. Dlatego wszystkie nasze działania ukierunkowujemy na jeden cel: dobrze zdaną maturę, którą traktujemy jak egzamin wstępny na wyższą uczelnię, na wybrany przez Ciebie kierunek studiów.

Naszą ambicją jest, aby kierunek który jest dla Ciebie najważniejszy, wydział tzw. pierwszego wyboru był bez problemu do osiągnięcia.

Staramy się aby nasze zajęcia były merytorycznie na najwyższym poziomie i jak najbardziej atrakcyjne w swojej formie. W trakcie kursów wykorzystujemy wszystkie dostępne techniki nauczania, opierając się na zasadzie piramidy zapamiętywania:


U nas nie będziesz wysłuchiwać długich nudnych wykładów. Po pierwsze dlatego, że nie mamy pewności czy zanotujesz to co najistotniejsze, po drugie czy będziesz umiał wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce egzaminacyjnej.

Nasze kursy to czas aktywnej nauki.

Na zajęciach słuchasz, czytasz, oglądasz materiały multimedialne, dyskutujesz oraz wykorzystujesz wiedzę w praktyce (ćwiczenia). W domu powtarzasz materiał, na podstawie otrzymanych materiałów: skryptów, książek, wydruków. W ten sposób wynosisz z pobytu u nas spójną i całościową wiedzę popartą praktyką w rozwiązywaniu zadań maturalnych.

Różne warsztaty rozwijające Twoje umiejętności - to dodatkowy bonus - masz je w cenie kursu.
 
Skuteczność i efektywność naszego kształcenia jest wypadkową wielu czynników. Składają się na nią zarówno elementy po stronie nauczającej: jakość prowadzonych zajęć, nauczyciel i jego zaangażowanie w zajęcia, forma przekazywanych treści, materiały pomocnicze czy okres nauki oraz elementy po stronie kursanta: zaangażowanie w zajęcia, frekwencja na zajęciach czy praca własna w domu.
Pierwsza część zdecydowanie leży po naszej stronie – od lat staramy się ją wykonywać z należytym zaanagażowaniem i ma niewątpliwy wpływ na drugą - tą po stronie kursanta.

Oceniając efektywność kształcenia mamy zawsze na uwadze cele jakie przyświecają każdemu kto wybiera naszą szkołę. Dla osoby która ma zdać np. obowiązkową matematykę na egzaminie maturalnych wielokrotnie jest to "bolesne". Nie radzi sobie z przedmiotem w szkole, jest on źle tłumaczony (albo obie te rzeczy naraz). Dla takiego kursanta celem jest przekroczenie progu 30% na maturze. Zdanie jej minimalnie, ale pewnie.


Na drugim biegunie mamy całe spektrum przedmiotów na poziomie podstawowym i rozszerzonym, które są oceniane już w procesie rekrutacyjnym na uczelnie. W takim przypadku oczekiwania są dużo wyższe. Zdawalność na poziomie 90% u naszych absolwentów nie jest tu żadną rzadkością, a takie informacje zwrotne cieszą nas najbardziej:

Dzięki intensywnym kursom WOSu w Collegium Novum tegoroczna matura, przez wielu moich znajomych "nie-kursantów" uważana za trudną, nie stanowiła dla mnie żadnego problemu. Świadczy o tym wynik 93%, osiągnięty wspólną pracą moją, jak i świetnych wykładowców. Pozwoliło mi to dostać się na wymarzone prawo na UW. Z pewnością poleciłbym (a nawet już to zrobiłem) CN znajomym.

Konrad S.

czy takie:

Z biologii rozszerzonej (stara podstawa) zupełnie nic mnie nie zaskoczyło, z wyniku jestem zadowolony (88%), chociaż jestem przekonany, że gdybym się od niego odwołał to udałoby mi się uzyskać 90%+ gdyż nie popełniłem żadnego błędu merytorycznego, a moje odpowiedzi były dość precyzyjne.
Z chemii poszło mi nieco gorzej (78%), co związane jest z tym, że nie miałem ostatecznie wystarczająco dużo czasu by wszystko przećwiczyć (chemii i biologii na PR uczyłem się w zasadzie od "zera" na Państwa kursach) i byłem już dość zmęczony po 2 tygodniach ciągłego stresu związanego z maturami, co skończyło się kilkoma idiotycznymi błędami - trudno.
Dodatkowo uczyłem się jeszcze matematyki (również od "zera") i zdałem ją na 98% (PP).

Początkowo byłem rozczarowany, jednak po zobaczeniu oficjalnych statystyk OKE poczułem zadowolenie i dumę. Matury w tym roku poszły, delikatnie mówiąc, fatalnie, więc mój wynik bez problemu zagwarantował mi miejsce na kierunku lekarskim.

Do tej pory dostałem się na lekarski w Bydgoszczy, Katowicach, Lublinie, Łodzi (lek-lek), Szczecinie i Zielonej Górze.. (myślę, że jeszcze wpadnę na listy przyjętych na kilku innych uczelniach we wrześniu) oraz lekarsko-dentystyczny w Zabrzu i Warszawie.
Na chwilę obecną wybrałem lekarski na ŚUM w Katowicach, jednak sytuacja może się jeszcze zmienić.

Serdecznie Państwa pozdrawiam cały zespół CN, życzę sukcesów i kolejnych zadowolonych kursantów :)
Bartek S.


Aby osiągnąć sukces maturalny niezbędna jest dobra praca placówki, ideowi nauczyciele i wykładowcy, którzy w spokojnej i merytorycznej atmosferze potrafią wykreować wynik maturalny oraz - poważne podejście z Twojej strony. Wiąże się to z pracą własną w domu, szczególnie odrabianiem prac domowych, regularnością uczęszczania na zajęcia i poważnego podejścia do egzaminu maturalnego. W przypadku spełnienia tych warunków, jesteśmy pewni bardzo dobrego wyniku maturalnego każdego naszego kursanta!

Poniżej przedstawiamy wyciąg z ankiet ewaluacyjnych za kursy do matury 2016:

 

pytanie w ankiecie ewaluacyjnej

 

odpowiedzi w ankiecie ewaluacyjnej

 

Jak ogólnie oceniasz swój kurs?

 

 

średnia ocena: 5.05 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 81% między 5-6

 

 

Czy zajęcia prowadzone były w sposób zrozumiały?

 

średnia ocena: 5.43 (w skali 1-6)

99% ocen powyżej 4, z czego 90% między 5-6

 

Czy tempo prezentacji materiału
było odpowiednie?

 

 

średnia ocena: 5.03 (w skali 1-6)

96% ocen powyżej 4, z czego 74% między 5-6

 

Jak oceniasz
organizację techniczną kursu?

 

 

średnia ocena: 5.26 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 84% między 5-6

 

 

Czy poleciłabyś/poleciłbyś nasze zajęcia swoim młodszym kolegom/koleżankom?

 

97% osób odpowiedziało:
tak lub zdecydowanie tak

 

Jak oceniasz użyteczność wiedzy
przekazywanej na kursie w kontekście przygotowania do matury?

 

średnia ocena: 5.32 (w skali 1-6)

98% ocen powyżej 4, z czego 84% między 5-6

 

Jak ogólnie oceniasz atmosferę na kursie?

 

 

średnia ocena: 5.29 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 83% między 5-6

 

 

Czy zajęcia w CN poszerzyły i uporządkowały Twoją wiedzę?

 

98% osób odpowiedziało:
tak lub zdecydowanie tak

 

Jak oceniasz ilość i jakość materiałów na kursie?

 

 

średnia ocena: 5.29 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 85% między 5-6
 

 

oraz referencje wystawione przez Absolwentów kursów maturalnych Collegium Novum:

opinie kursantów Colegium Novum

Wybierz przedmiot

Matura 2019 - skuteczność zajęć

Motywacje uczestnictwa w kursach maturalnych co roku są podobne: większość słuchaczy chce powtórzyć i uporządkować wiedzę oraz wyćwiczyć umiejętności oceniane na maturze i dostać się na studia. Dlatego wszystkie nasze działania ukierunkowujemy na jeden cel: dobrze zdaną maturę, którą traktujemy jak egzamin wstępny na wyższą uczelnię, na wybrany przez Ciebie kierunek studiów.

Naszą ambicją jest, aby kierunek który jest dla Ciebie najważniejszy, wydział tzw. pierwszego wyboru był bez problemu do osiągnięcia.

Staramy się aby nasze zajęcia były merytorycznie na najwyższym poziomie i jak najbardziej atrakcyjne w swojej formie. W trakcie kursów wykorzystujemy wszystkie dostępne techniki nauczania, opierając się na zasadzie piramidy zapamiętywania:


U nas nie będziesz wysłuchiwać długich nudnych wykładów. Po pierwsze dlatego, że nie mamy pewności czy zanotujesz to co najistotniejsze, po drugie czy będziesz umiał wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce egzaminacyjnej.

Nasze kursy to czas aktywnej nauki.

Na zajęciach słuchasz, czytasz, oglądasz materiały multimedialne, dyskutujesz oraz wykorzystujesz wiedzę w praktyce (ćwiczenia). W domu powtarzasz materiał, na podstawie otrzymanych materiałów: skryptów, książek, wydruków. W ten sposób wynosisz z pobytu u nas spójną i całościową wiedzę popartą praktyką w rozwiązywaniu zadań maturalnych.

Różne warsztaty rozwijające Twoje umiejętności - to dodatkowy bonus - masz je w cenie kursu.
 
Skuteczność i efektywność naszego kształcenia jest wypadkową wielu czynników. Składają się na nią zarówno elementy po stronie nauczającej: jakość prowadzonych zajęć, nauczyciel i jego zaangażowanie w zajęcia, forma przekazywanych treści, materiały pomocnicze czy okres nauki oraz elementy po stronie kursanta: zaangażowanie w zajęcia, frekwencja na zajęciach czy praca własna w domu.
Pierwsza część zdecydowanie leży po naszej stronie – od lat staramy się ją wykonywać z należytym zaanagażowaniem i ma niewątpliwy wpływ na drugą - tą po stronie kursanta.

Oceniając efektywność kształcenia mamy zawsze na uwadze cele jakie przyświecają każdemu kto wybiera naszą szkołę. Dla osoby która ma zdać np. obowiązkową matematykę na egzaminie maturalnych wielokrotnie jest to "bolesne". Nie radzi sobie z przedmiotem w szkole, jest on źle tłumaczony (albo obie te rzeczy naraz). Dla takiego kursanta celem jest przekroczenie progu 30% na maturze. Zdanie jej minimalnie, ale pewnie.


Na drugim biegunie mamy całe spektrum przedmiotów na poziomie podstawowym i rozszerzonym, które są oceniane już w procesie rekrutacyjnym na uczelnie. W takim przypadku oczekiwania są dużo wyższe. Zdawalność na poziomie 90% u naszych absolwentów nie jest tu żadną rzadkością, a takie informacje zwrotne cieszą nas najbardziej:

Dzięki intensywnym kursom WOSu w Collegium Novum tegoroczna matura, przez wielu moich znajomych "nie-kursantów" uważana za trudną, nie stanowiła dla mnie żadnego problemu. Świadczy o tym wynik 93%, osiągnięty wspólną pracą moją, jak i świetnych wykładowców. Pozwoliło mi to dostać się na wymarzone prawo na UW. Z pewnością poleciłbym (a nawet już to zrobiłem) CN znajomym.

Konrad S.

czy takie:

Z biologii rozszerzonej (stara podstawa) zupełnie nic mnie nie zaskoczyło, z wyniku jestem zadowolony (88%), chociaż jestem przekonany, że gdybym się od niego odwołał to udałoby mi się uzyskać 90%+ gdyż nie popełniłem żadnego błędu merytorycznego, a moje odpowiedzi były dość precyzyjne.
Z chemii poszło mi nieco gorzej (78%), co związane jest z tym, że nie miałem ostatecznie wystarczająco dużo czasu by wszystko przećwiczyć (chemii i biologii na PR uczyłem się w zasadzie od "zera" na Państwa kursach) i byłem już dość zmęczony po 2 tygodniach ciągłego stresu związanego z maturami, co skończyło się kilkoma idiotycznymi błędami - trudno.
Dodatkowo uczyłem się jeszcze matematyki (również od "zera") i zdałem ją na 98% (PP).

Początkowo byłem rozczarowany, jednak po zobaczeniu oficjalnych statystyk OKE poczułem zadowolenie i dumę. Matury w tym roku poszły, delikatnie mówiąc, fatalnie, więc mój wynik bez problemu zagwarantował mi miejsce na kierunku lekarskim.

Do tej pory dostałem się na lekarski w Bydgoszczy, Katowicach, Lublinie, Łodzi (lek-lek), Szczecinie i Zielonej Górze.. (myślę, że jeszcze wpadnę na listy przyjętych na kilku innych uczelniach we wrześniu) oraz lekarsko-dentystyczny w Zabrzu i Warszawie.
Na chwilę obecną wybrałem lekarski na ŚUM w Katowicach, jednak sytuacja może się jeszcze zmienić.

Serdecznie Państwa pozdrawiam cały zespół CN, życzę sukcesów i kolejnych zadowolonych kursantów :)
Bartek S.


Aby osiągnąć sukces maturalny niezbędna jest dobra praca placówki, ideowi nauczyciele i wykładowcy, którzy w spokojnej i merytorycznej atmosferze potrafią wykreować wynik maturalny oraz - poważne podejście z Twojej strony. Wiąże się to z pracą własną w domu, szczególnie odrabianiem prac domowych, regularnością uczęszczania na zajęcia i poważnego podejścia do egzaminu maturalnego. W przypadku spełnienia tych warunków, jesteśmy pewni bardzo dobrego wyniku maturalnego każdego naszego kursanta!

Poniżej przedstawiamy wyciąg z ankiet ewaluacyjnych za kursy do matury 2016:

 

pytanie w ankiecie ewaluacyjnej

 

odpowiedzi w ankiecie ewaluacyjnej

 

Jak ogólnie oceniasz swój kurs?

 

 

średnia ocena: 5.05 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 81% między 5-6

 

 

Czy zajęcia prowadzone były w sposób zrozumiały?

 

średnia ocena: 5.43 (w skali 1-6)

99% ocen powyżej 4, z czego 90% między 5-6

 

Czy tempo prezentacji materiału
było odpowiednie?

 

 

średnia ocena: 5.03 (w skali 1-6)

96% ocen powyżej 4, z czego 74% między 5-6

 

Jak oceniasz
organizację techniczną kursu?

 

 

średnia ocena: 5.26 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 84% między 5-6

 

 

Czy poleciłabyś/poleciłbyś nasze zajęcia swoim młodszym kolegom/koleżankom?

 

97% osób odpowiedziało:
tak lub zdecydowanie tak

 

Jak oceniasz użyteczność wiedzy
przekazywanej na kursie w kontekście przygotowania do matury?

 

średnia ocena: 5.32 (w skali 1-6)

98% ocen powyżej 4, z czego 84% między 5-6

 

Jak ogólnie oceniasz atmosferę na kursie?

 

 

średnia ocena: 5.29 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 83% między 5-6

 

 

Czy zajęcia w CN poszerzyły i uporządkowały Twoją wiedzę?

 

98% osób odpowiedziało:
tak lub zdecydowanie tak

 

Jak oceniasz ilość i jakość materiałów na kursie?

 

 

średnia ocena: 5.29 (w skali 1-6)

97% ocen powyżej 4, z czego 85% między 5-6
 

 

 

oraz referencje wystawione przez Absolwentów kursów maturalnych Collegium Novum:

opinie kursantów Colegium Novum

Ostatni Trening 2017 - skuteczność zajęć

Wybierz przedmiot

- skuteczność zajęć